Eerste dagen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lisa Hinte - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lisa Hinte - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 Oktober 2014 | Indonesië, Kuta

Hooi allemaal!

Hier dan mijn eerste 'reisverslag'.

Ik zag best wel op tegen de lange vlucht van Amsterdam naar Singapore. Welke 12,5 uur zou duren. De avond van tevoren had ik online ingecheckt en kon ik een stoel uitkiezen. Alleen nog maar stoelen in het midden beschikbaar.. Niets meer aan het raam en zelfs al niets meer aan het gangpad. Balen dus. Dan maar hopen op twee leuke buren.

Het inpakken van mijn backpack had ik ook ietsjes onderschat. Uiteindelijk na wat passen en meten (en nog maar wat spullen thuisgelaten), kon hij dicht. Eenmaal aangekomen op Schiphol stonden er al wat lieve vriendinnetjes op me te wachten bij de incheckbalie. Inclusief bedrukt kussensloop (welke ik écht nog wel ga gebruiken ;) ). Even later kwamen ook mijn tante en nichtje hier nog afscheid nemen. Heel leuk en lief allemaal! Het daadwerkelijk afscheid nemen was zoals ik al had verwacht niet leuk maar ik was blij dat jullie er allemaal waren. Uiteindelijk snel doorlopen dan is dat maar gebeurd.

Eenmaal uit het zicht eerst maar eens kijken waar ik ook alweer heen moet. G9. O ja. Nou in de rij voor de controle van m'n handbagage .. Ipad uit tas, flesje water leeg: check. Nog eens kijken. H. Ooooo nee G is niet hetzelfde als H. Snel weer uit de rij. Wauw, scherp. Nu al bijna verkeerd. Daar na was G9 snel te vinden en kon ik al snel het vliegtuig in, wachtend op mijn buren. Al snel kwam de eerste buurman en ging bij het raam zitten. Hoi. Hoi. Oké, nou volgende dan. Die kwam dus niet waardoor ik eigenlijk twee plekken naast elkaar voor mezelf had. Mooi! Uiteindelijk nog redelijk veel met buurman gepraat. Hij ging naar de Filipijnen.

M'n vliegtuig vertrok netjes op tijd om 11:15 en om 13:00 kreeg ik al lunch voorgeschoteld. Noodles met kip en groenten, brownie en wat fruit. Prima te doen. Door het tijdsverschil met Singapore zouden we hier na de lunch direct op aanpassen. Wat betekent dat het daar ochtend zou zijn als we daar aankwamen. In het menu stond dan ook het ontbijt aangegeven. Dit kregen we rond 4:00 die tijd. Was zo ongeveer 23:00 Nederlandse tijd. Maar omdat ik overdag veel geslapen heb (of pogingen tot.. Niet echt gelukt), voelde het al niet heel raar aan om deze tijd al ontbijt te eten. Tussendoor nog wat fruit en chocola gekregen dus dat was allemaal prima te doen. De vlucht was prima. Eenmaal aangekomen op Singapore had ik maar een uur tijd om over te stappen. Ik had geen idee hoe groot het vliegveld zou zijn en waar ik heen moest. En of ik niet weer ik de verkeerde rij zou gaan staan natuurlijk :). Eenmaal uit het vliegtuig stonden er al een aantal dames op een rij om je de goede kant op te sturen. Uiteindeljk bleek het in dezelfde terminal te zijn maar volledig aan de andere kant. Half uur onderweg geweest zo ongeveer.

De vlucht van Singapore naar Bali was ook prima. Zat dit keer wel aan het raam en had genoeg te zien in deze 2,5 uur. Omdat deze vlucht om 7:00 vertrok was het natuurlijk wederom ontbijt tijd en kreeg ik ontbijt nr 2. Die ei met bacon had ik in het vorige vliegtuig al gehad dus dat geloofde ik wel even. Het broodje + fruit kon er nog wel bij.

Eenmaal aangekomen op Bali volgde ik netjes de aanwijzingen van Gwenn (controle visum e.d.) en had ik al redelijk gauw mijn tas. Nu Gwenn nog vinden. Die stond er nog niet gelijk omdat het bij hun een stuk langer duurde dan bij mij dit keer. In de tussentijd heb ik me wel vermaakt. Al was het aardig warm in een lange broek met 30 graden. "Taxi taxi, miss?" "Nooooooo". En dit keer duizend.

Nadat Gwenn er was hebben we gauw een taxi genomen richting Kuta. Dit was maar 10 minuten rijden gelukkig. Gwenn sliep nog bij haar ouders in een hotel dus daar gingen we heen. Even gauw gedoucht om vervolgens maar gelijk in het zwembad te springen. Hierna hebben we wat gegeten en zijn nog wat gaan zwemmen en zonnen (slapen). Om 14:00 konden we in ons eigen hotel welke Gwenn geregeld had. We gingen hier pas om 18:00 heen omdat we ons nog wel vermaakten daar en het eigenlijk te warm was voor deze verhuizing.

Omdat we naar een hotel gingen wat een stuk goedkoper was dan die van haar ouders, was ik erg benieuwd wat ik zou aantreffen. Uiteindelijk nog een kleine upgrade gedaan omdat we anders geen warm water zouden hebben met douchen. De kamer bleek echt prima te zijn met een mooi uitzicht op de tuin met zwembad. We zijn hierna wat gaan eten en vervolgens nog koffie gedronken bij de Starbucks (ook die zit hier gewoon). Erg lekker voor zo'n eerste dag al stortte ik na het eten wel in. Terug in het hotel zijn we even op bed gaan liggen, wat uiteindelijk niet bij even bleef. We hebben niets meer gedaan maar zijn lekker gaan slapen.

De volgende dag zijn we rustig aan gaan ontbijten en vervolgens richting het strand gegaan. Hierna hebben we nog even in het zwembad gezwommen en vervolgens weer richting het hotel om te douchen gevolgd door avondeten. Zo zijn eigenlijk de meeste dagen verlopen. Voornamelijk relaxen deze week. 'S avonds zijn we nog wel even gaan stappen. Zondag avond zijn we nog richting Canggu gegaan met de taxi. Hier is elke zondag een feest, Deus. Super gezellig met live muziek en een relaxte sfeer. Dit duurde tot 00:00 en daarna zijn we nog even Kuta in geweest.

Vandaag hebben we weer redelijk uitgeslapen en ontbeten (13:00, is dat nog ontbijt?) met noodlesoup. Super lekker. Daarna weer naar het strand, koffie gedronken bij het Mac café, net weer gedoucht en zo uiteten. Klinkt erg eentonig deze dagen maar vooral heel relaxt. Bevalt me wel zo! Zo weer lekker uiteten en kijken wat we dan gaan doen.

Zal gauw even wat foto's uploaden.

Al jaloers?

Xxxxxxx

  • 13 Oktober 2014 - 13:48

    Mariette:

    Wat fijn om het verslag te lezen. Wel volhouden natuurlijk! Dikke kus van je moeder.

  • 13 Oktober 2014 - 13:52

    Merel:

    Klinkt inderdaad heeeel relaxed allemaal lies! Heerlijk! Geniet ervan en ben benieuwd naar de eerste foto's ;-) Liefs xxx

  • 13 Oktober 2014 - 14:08

    Mirjam:

    Jaahaa jarloers!
    Super leuk om te lezen!
    XXX

  • 13 Oktober 2014 - 17:22

    Henriette:

    Oooo wat klinkt dit SUPER..lekker genieten geblazen, doen jullie goed! (leuk zo'n verslag) liefs van ons allemaal.

  • 13 Oktober 2014 - 17:51

    Tess:

    jaaaa ik ben jaloers,
    ik wou dat ik bij je in het zwembad kon duiken!!
    En ik wil ook wel op het strand liggen!!

    -xxx-Tess

  • 13 Oktober 2014 - 20:07

    Nancy:

    Hoi Lisa,

    Met plezier je eerste verslag gelezen en mooie foto's.

    Veel plezier en kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes,

    Nancy

  • 13 Oktober 2014 - 20:42

    Jacqueline Bakker:

    Hey Lisa ziet er allemaal heerlijk uit !! Geniet er van

  • 13 Oktober 2014 - 21:23

    Nerry:

    Hoi Lisa, en gwenn,

    Super dat jullie zo genieten!

    Leuk jullie verhalen zo te lezen!

    Zal jullie zeker blijven volgen.

    Groetjes nerry

  • 13 Oktober 2014 - 23:30

    Erna Moeijes:

    Jaaaa, daar is je eerste verslag dan. En heel belangrijk: veilig aangekomen! Klinkt allemaal erg goed en wauw, wat een mooi hotel, heerlijk! Geniet ervan, meiden!! Groetjes, Erna xxx

  • 14 Oktober 2014 - 09:03

    Michael:

    Hey Lisa,
    Klinkt en ziet er allemaal geweldig uit!
    Leuk verhaal ga zo door ;)

    Michael!

  • 14 Oktober 2014 - 10:51

    Reina:

    Lieve lies!

    Wat fijn om te horen dat je lekker relaxed aan het doen bent...
    Hier in Nederland gaat alles uiteraard gewoon op een hoog tempo door.

    Geniet er van schat!

    xx

  • 14 Oktober 2014 - 18:08

    Ciska:

    Hoi Lisa

    Klinkt allemaal heerlijk. De reis is gelukkig goed gegaan. Je vraagt of we jaloers zijn. Nou ik in ieder geval wel. Leuk om dit blog te lezen, dan blijven we een beetje bij. Geniet ervan
    Doei

  • 15 Oktober 2014 - 10:26

    Oma :

    Ik vind het verschrikkelijk leuk om dit te lezen.
    Dat doet me heel erg goed.
    Denk goed om jezelf.
    Een dikke knuffel van oma

  • 16 Oktober 2014 - 09:18

    Marjolein:

    Hoi Lisa, zo te lezen is de start lekker relaxed, doen jullie goed ;) veel plezier met alles wat er op jullie pad komt, groet Marjolein.

  • 19 Oktober 2014 - 12:54

    Elles:

    Hoi Lisa,
    Heerlijke start van een groot avontuur is gelukt!
    En dan straks een duik in de cultuur van het land.
    Dat zal nog wel even wennen worden.
    Veel plezier!
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 8102

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 30 November -0001

Indonesië - Australië - ???

Landen bezocht: