Rainbow - Fraser - Airlie - Whitsundays - Magnetic - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa Hinte - WaarBenJij.nu Rainbow - Fraser - Airlie - Whitsundays - Magnetic - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa Hinte - WaarBenJij.nu

Rainbow - Fraser - Airlie - Whitsundays - Magnetic

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Januari 2015 | Australië, Cairns

Daar zijn we weer! Het tweede en laatste deel van mijn Australische oostkust. En het wordt weer geen kort verhaal want daar ben ik niet zo goed in, is gebleken.

Ik zal weer verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was. De busrit naar Rainbow Beach. Allemaal weer prima met de bus. Toen ik er aankwam was het al 20:00 dus er was niet veel meer van de dag over. Wederom weer de groep Fransen en Duitser tegengekomen die ik zo elke keer tegenkom. Alleen vertrekken zij steeds een dag eerder dan dat ik. Maar wel grappig om ze weer te zien. Even wat mee gedronken en voor de rest niet zo veel. Toen iedereen al naar bed was vroeg een jongen, Jake, of ik bij hem en z'n vriend kwam zitten wat verderop. Oké waarom ook niet! Z'n vriend speelde gitaar, nog een drankje gedaan ... Niets bijzonders, tot hij met het idee kwam me morgen een rondleiding te geven (hij was hier al een paar weken en werkte hier). Na deze vraag volgde de opmerking dat hij werkte als chef dus daarna wel een lekkere lunch kon maken. Im in!

Zo zijn we de volgende dag naar de sandblow geweest. Een enorme zandvlakte met allerlei hoogteverschillen. Helaas op foto niet zo mooi vast te leggen omdat het allemaal niet op een beeld past. Aan het eind van deze sandblow is een afgrond met mooi uitzicht over de zee. Helaas was het deze dag niet erg mooi weer. Regen! Helemaal verzopen kwamen we weer terug maar het was het zeker waard. En dan nu de beloofde lunch! Tapas! Heerlijk. Als backpacker zie je dit niet zo snel. Iedereen die dan ook langsliep bleef ongeveer 2 minuten aan de tafel staan om te kijken wat we aan het eten waren. Jaloers??

Deze middag was het ook tijd voor de briefing voor Fraser Island, waar ik de volgende dag naar toe zou gaan. Dit is 3 dagen 2 nachten. Er werd ons haarfijn uitgelegd wat je moest doen als je een dingo (wilde hond), slang of ander gek beest tegenkwam. Ook werd verteld dat je niet mocht fluiten op het eiland. Het is land van de Aboriginals en zij geloven dat als je fluit er slechte geesten op af komen. Niet doen dus of er gaan slechte dingen met je gebeuren. Ai, dat gaat nog lastig worden aangezien ik dit vaak (onbewust) doe. Verder werd er nog wat verteld over de 4x4's waarmee we over het eiland gaan rijden. Er zijn hier geen wegen en rijden doe je gewoon over het strand! Vandaar dat je zo'n auto wel nodig hebt. Hierna werden de groepen ingedeeld. Ik kwam er al vrij snel achter dat we een super leuke groep hadden dus dat zal wel goed! Er waren in totaal ongeveer 8 groepen, elke groep had 8 personen. We hadden er zin in. Nog even doorgegeven hoe veel alcohol we mee wilden nemen en dat was m.

Nog een nacht in Dingo's, het hostel op Rainbow Beach en dan vertrekken we de volgende ochtend na de gratis pannenkoeken om 7:00. Deze avond was ik eigen wel verplicht om wat te drinken want om 00:00 was mijn verjaardag! Samen met Jake heb ik een pak Goon gehaald en zijn we deze avond Goon Pong gaan spelen (variantje op het welbekende beerpong). Na 3 van de 4 keer te hebben gewonnen zijn we er maar mee gestopt want hij durfde niet meer. Haha. Toen mijn verjaardag gevierd en rond 2:00 maar naar bed want de wekker ging weer vroeg.

Deze ochtend hebben we nog een kleine uitleg gekregen over de auto's die inmiddels allemaal geparkeerd stonden naast het hostel, spullen ingeladen, eten en drink koelboxen er in... Gaan! Een half uurtje rijden naar de boot, auto's op de boot en een half uur op de boot. En toen waren we op Fraser Island! De eerste dag was het helaas niet erg mooi weer. We zijn naar meer geweest, met een speciaal verhaal. Het was naast een sandblow. Ik weet het niet precies meer maar het kwam er op neer dat het water normaal wegzakt in het zand maar hier bleef het water erin en op een gegeven moment is het gesloten. Een raar verschijnsel. Hierna zijn we weer verder gaan rijden over het strand tot we aankwamen bij onze camping. Heerlijk slapen in tentjes, zonder matras, zonder matje... Op de grond! Gelukkig had ik een slaapzak gehuurd dus deze moest dan maar als matje doorgaan. In de grote grote gezamenlijke ruimte waren een aantal kookstellen en picknick tafels. Het eten hadden we meegekregen maar moesten we zelf nog maken. Het eten was goed geregeld en lekker. Na het eten kwam de Goon op tafel en hebben we veel Uno en andere kaartspelletjes gespeeld. Wederom werd duidelijk dat wij de leukste groep hadden :).

De volgende dag weer om 7:00 de wekker en was iedereen aardig brak. Behalve het Nederlandse stel van 30 jaar. Hij reed het eerste stuk en daarna was het tijd voor een wissel. Er werd nog wel even vermeld dat je nuchter moest zijn als je wilde rijden. Mij niet gezien, ik denk niet dat dat goed zou gaan. De Engelse jongen besloot te gaan rijden. Na nog geen 2 minuten zagen we in de verte politie staan. Ai! We hadden niet verwacht die hier te zien. Ze stonden klaar met de blaastesten. Lichtelijk in paniek dacht de Engelse dat het wel goed zat. Hij voelde zich goed. Tot de blaastest vertelde dat hij 0.6 blies. 0.5 was het maximum dat je mocht hebben. Shit! Hij mocht uitstappen en de rest van de auto's moesten 10 minuten doorrijden en daar wachten tot hij terug werd gebracht. Wat er ging gebeuren wist niemand, we hoopten op een niet al te hoge boete. Na 20 minuten in spanning te hebben afgewacht kwam hij terug met de mededeling er niet over te mogen praten. We snapte er niet zo veel van (nog steeds niet!) maar het kwam er op neer dat hij beleefd was geweest en ze hem hebben laten gaan met de waarschuwing niet meer te gaan rijden op Fraser. Ook niet nuchter. Fjeuw. De avond hiervoor heeft hij een aantal keer gefloten dus we denken dat het daar door kwam ;). Zelf had ik het ook gedaan dus ik was benieuwd wat mij ging overkomen.

Deze dag nog naar mooie uitzicht punten geweest, gezwommen in een fresh water rivier, wederom weer wat menselijke piramides gebouwd, lekker in het zonnetje gelegen, naar het shipwreck, hier een grote groeps foto mee gemaakt incl. de 4x4's... De foto's spreken voor zich! Weer terug naar het kamp, eten maken, spelletjes spelen, drankjes ... Wakker worden in een tentje om 7:00, ontbijten en naar lake MacKenzie. Het meer waarvan je het water zo ongeveer kunt drinken zo schoon is het. We mochten dan ook geen zonnebrand opsmeren vlak voor we hier in gingen om het zo schoon mogelijk te houden. Wel moest je je haren wassen met het onwijs witte zand want dit zat vol mineralen en vitaminen. Was een leuk gezicht iedereen met het zand in z'n haren. Mijn ongeluk was ook nog gekomen, door het fluiten. Ik was m'n slippers vergeten! Maar gelukkig de man lief aangekeken die ons overal mee naar toe nam, hij reed me even snel terug. Een kwartier later lagen m'n slippers gelukkig nog op het verlaten strand op me te wachten. De dingo's waar we zo veel over gehoord hadden hadden we nog steeds niet gezien. Tot het laatste uur, stond er ineens een op het strand waar we langsreden. Ook die nog gezien! Geen slangen gelukkig. Op de camping wel nog een soort hagedis maar dan van 1,5 meter lang die in de boom klom!

Dit was helaas al weer de laatste dag. We gingen weer terug naar de boot. Iedereen stond mooi voor zich uit te kijken, tot we dolfijnen zagen! Yay! Ook al had ik er al aardig wat gezien in Indonesië, het blijft toch mooi om te zien. Eenmaal weer terug bij het hostel, de auto uitgeladen, schoongemaakt en weer inchecken in het hostel. Deze avond was het karaoke avond en hebben we onze restjes Goon opgedronken. Weer een leuke avond. De volgende dag rustig aan gedaan en nog met Jake naar het strand geweest. Deze avond zou ik om 19:00 vertrekken naar Airlie Beach. Een busrit van 13 uur. Heerlijk! Achteraf is het allemaal wel meegevallen en heb ik aardig kunnen slapen. Aangekomen in het mooie Airlie. Overal palmbomen, leuke kleine winkelstraat, mooi hostel tussen de bomen, lagoon, mooi weer. Hier heerlijk van het weer genoten en een beetje rondgekeken. De volgende dag uitgezocht op welke boot ik zat want dit was de plek waar de boot vertrok naar de Whitsundays!

Habibi was de naam van de boot. De Whitsundays trip is 3 dagen en 2 nachten slapen op de boot. 3 keer snorkelen, naar Whithavenbeach (het mooiste en witste strand ooit!), lekker eten op de boot, gezelligheid met iedereen op de boot... Dat omschrijft in het kort deze trip (ja een keer íets in het kort!). De foto's zeggen wel genoeg. De eerste keer dat we ergens gingen aanmeren rond 18:00, omgeven door enorme schildpadden. Super vet. Het snorkelen was best eng eigenlijk de eerste keer haha. Op bepaalde plekken zijn er zo veel vissen dat ze gewoon tegen je aanzwemmen omdat er geen plek is. Het lijkt net of ze zo op je afkomen en je aanvallen haha. Nog gezwommen met een schildpad, aangeraakt yay! En haaien! Woeehhhh eng! Maar misschien wat minder als je weet dat ze maar 1 meter zijn en geen tanden hebben. Maar toch, het waren haaien!

Na 3 dagen weer terug in Airlie. Deze avond nog gegeten met een aantal mensen van de boot en inmiddels ook m'n Zweeds vriendin Ida in Airlie. Leuk om mensen weer te zien die je eerder hebt ontmoet (Byron). Hier wat gedronken in haar hostel en zijn we nog gaan stappen. De volgende dag ging ik helaas al weer op tijd weg, op naar Townsville. Maar Ida zou ik weer zien in Cairns. Eenmaal aangekomen in Townsville vertrok mijn ferry vrijwel direct naar Magnetic Island. Dé plek om wallabies en koala's te zien! Hier aangekomen, bleek het Base hostel een super mooie locatie te hebben. Aan het strand. Helaas was de dichtstbijzijnde supermarkt 25 minuten lopen en in de volle zon met 30+ graden is dit niet echt relaxt. De eerste dag weinig gedaan, chillen in een hangmat en uitzoeken waar ik morgen heen wilde.

Er is een punt op het eiland waar je rock wallabies kunt zien in het wild en kunt voeren en drinken geven. Hierna ben ik doorgelopen naar het punt waar een wandel track was. Gemotiveerd en wel begon ik aan m'n wandeling, wat toch even tegenviel. Wederom in ongeveer 33 graden in de volle zon naast een autoweg. Na 20 minuten een zwetend heuvel oplopen stopte er een auto. Lift nodig? Graaaaggg! Dat was fijn. Het stuk dat ik ging lopen was ongeveer twee uur. Maar uiteindelijk wel een wilde koala gespot! Zo schattig en vet om dit gewoon in het echt te zien. Eenmaal weer van de wandel track af weer dezelfde weg langs de auto weg. Stopte er een auto, lift nodig? Graaaaag! Mooi dat scheelt weer 30 minuten lopen. Ze vonden het allemaal gek dat ik in deze hitte aan het lopen was dus ze boden allemaal graag een lift aan. Iedereen is super aardig hier en helpen iedereen. Bij het strandje verderop uitgestapt, hier nog even gezeten en op zoek naar de bushalte om terug te gaan naar het hostel. Bleek de bus pas over 1,5 uur te gaan. Gekken! Dat werd weer lopen. Dit stuk heb ik wel echt gelopen en na 30 minuten werd me weer een lift aangeboden voor de laatste 20 minuten. Scheelt weer geld dit! Ik bleef hier maar twee dagen dus de volgende dag vertrok m'n bus al weer naar Cairns! Dit keer was de groep Fransen en 1 Duitser tegelijkertijd met mij dus vertrokken we mer z'n allen. We kwamen hier om 20:00 aan op kerstavond. Eerst dus gauw wat boodschappen doen aangezien de supermarkt eerste kerstdag dicht is. Wat Goon gehaald en vieren dat we in Cairns zijn (is dat een goede reden om te drinken?)! Leuke avond gehad (op het verzuipen van m'n iPhone na, nee ik wil er niet over praten) en de volgende dag chillen bij de lagoon met kerst. Een Nederlandse jongen die ik eerder heb ontmoet op Bali en in Sydney was hier aan her barbecuen en nodigde me uit mee te eten. Graaaaaag! Ik hou van Australië! Overal barbecues die iedereen kan gebruiken, overal picknick tafels, barbecuen op elk moment van de dag.. Lunch? BBQ! Dinner? BBQ! Kan allemaal.

4 dagen later het afscheidsfeest met de Fransen / Duitser, wederom leuke avond gehad. De volgende dag kwam Ida weer! Toen ook besloten in het hostel te gaan werken als night manager. 2 nachten werken (1e: 21.00-07.00 / 2e: 20:00-8:00), maar wel 7 nachten gratis verblijf. Dus dat bespaard weer geld. Op het balkon van het hostel zit eigenlijk iedereen altijd. Al is het er aardig heet zonder air con. Soms moet je gewoon even naar je kamer om af te koelen in de aircon. Op dit balkon aan de praat geraakt met twee Australiërs (uit Sydney en Canberra) die hier even op vakantie waren in eigen land. Ze hadden het plan om de volgende dag een auto te huren en naar een nationaal park te gaan, zwemmen in de rivier, chillen... Of ik mee wilde, graaaaaggggg! Even gevraagd of Ida ook mee kon, kon allemaal. Sweet! Leuke gehad, mooi rondgereden, gezwommen, picknicken aan de rivier, koffie gedronken, mooie uitzichtpunten.. Drie dagen later gingen ze er wederom op uit. Dit keer gingen ze een boot huren, of ik mee wilde.. Ik denk dat je m'n antwoord wel kunt raden? Graaaaaag! Dit keer nam ik een Duits meisje mee uit het hostel. Wederom een leuke dag gehad, bootje gevaren die eigenlijk veel te langzaam ging maar mij hoor je niet.

Met oud en nieuw zijn we met z'n alle op het balkon beland. Heel gek om oud en nieuw te vieren met een temperatuur die 's nachts niet lager is dan 26 graden. En dan ook nog 9 uur eerder dan bij jullie! Uiteindelijk zijn we het vuurwerk gaan kijken bij de lagoon maar was iedereen elkaar kwijt. Blame it on the Goon. Uiteindelijk was ik nog met een Engels meisje en hebben we even later nog een paar anderen gevonden. Deze avond zouden we met z'n alle (ong met z'n 8e) gaan stappen in Giligans maar uiteindelijk zijn er maar 3 mensen uiteindelijk daar beland. De rest heeft het nét niet gehaald. Het meisje die ik er heen begeleid had is na 10 minuten weer weggegaan, ze kon het niet meer aan. Zwaar leven! Ik zat tegen die tijd aan een tafel met 3 Australische jongens dus daar heb ik de rest van de avond mee doorgebracht tot we er om 5:00 uitgezet werden. Leuke avond en leuke nieuwe mensen ontmoet!

Hier nog een paar dagen met Ida gechilt en toen was ik er hier eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik had met een jongen die ik eerder in Surfers Paradise had ontmoet afgesproken te meeten in Melbourne eind januari. Maar dat duurde me veel te lang dus uiteindelijk besloten half januari te doen. Een paar dagen lang naar vluchten gekeken en toen een ticket voor de 17e gekocht! En de dagen aftellen. Het wordt hier laagseizoen, het hostel is (te) rustig en de luchtvochtigheid is zo hoog dat je van alleen ademen al gaat zweten. Alleen 's avonds is het nog wel leuk. Dan komen de mensen die hier werken tot leven omdat sommige van hen de nacht hebben gewerkt of moeten werken. Maar morgen is het eindelijk zo ver!

Melbourne here I come !

Zo dat was weer een korte samenvatting van mijn leven de afgelopen tijd!


Ps; mam, wees geduldig dan komt alles goed :)

haha xxx

  • 16 Januari 2015 - 13:40

    Mariette:

    Lisa, weer een prachtig verhaal. We hebben er lang op moeten wachten, maar dan heb je ook wel wat ! Hele goede reis naar Melbourne. Wat zal je daar allemaal weer beleven. Geniet er maar van. We missen je, maar gunnen je ook de tijd van je leven. Kus mama


  • 17 Januari 2015 - 15:42

    Jacqueline:

    Hoi Lisa! Wat een mooi leven heb jij!
    Leuke mensen ontmoeten en mooie dingen zien
    Wij wensen je veel plezier in Melbourne !
    Groetjes van ons uIt zwaagdijk

  • 18 Januari 2015 - 14:51

    Nerry:

    Hoi Lisa,

    Wat een super verhaal weer om te lezen!
    Wat maak je een hoop dingen mee meis.

    Hoop dat je vlucht goed is verlopen.

    Geniet van alle dingen om he heen en kijk uit naar je volgende blog.

    Xxx Nerry

  • 19 Januari 2015 - 15:29

    Marja:

    Hey Lisa. Je maakt heel wat mee zo!! Leuk dat we over je schouder mee kunnen kijken. ^^ Groetjes uit Oosterblokker.

  • 19 Januari 2015 - 16:31

    Mir:

    Jezus lies! Ben jarloerssss! Wel leuk over dingen die je zegt dat ik het meteen helemaal voor me kan halen.
    Wat ben je alweer lang weg he.. Geniet er nog van! XXX

  • 19 Januari 2015 - 21:04

    Henriette:

    Goh dat was weer een heel verhaal! Het wachten waard hoor. Het is echt geweldig wat je allemaal doet, ziet, meemaakt en de mensen die je ontmoet. Een waardevolle tijd...geniet er nog maar lekker!
    Heel veel liefs van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 8094

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 30 November -0001

Indonesië - Australië - ???

Landen bezocht: