Melbourne - Colac (farm) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Hinte - WaarBenJij.nu Melbourne - Colac (farm) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Hinte - WaarBenJij.nu

Melbourne - Colac (farm)

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 April 2015 | Australië, Melbourne

Melbourne - Colac

Omdat ik meerdere keren te horen heb gekregen dat ik maar weer eens een blog moet uploaden... Hier is ie dan eindelijk!

M'n laatste blog eindigde in Cairns en hierna ben ik naar Melbourne gevlogen. Hier waren een aantal mensen die ik eerder heb ontmoet ook dus dat zou gezellig worden. Ik kwam eind van de middag aan en ben deze middag ook gelijk naar een beach volleybal toernooi geweest (alleen kijken). Marloes, die ik eerder in Byron had ontmoet, kende via via een aantal Australische gasten (nooit gezien verder), dus die gingen we daar opzoeken. Het was super lekker weer dus daar hebben we de hele dag doorgebracht, biertje erbij... Goede eerste dag!

De volgende dagen heb ik eigenlijk niet heel veel bijzonders uitgevoerd. Lekker van het weer genoten en koffie en ciders gedronken op rooftop bars. Het leuke was dat de Australian Open (tennis) in Melbourne gespeeld werd. Een jongen (man?) die we bij de volleybal hadden ontmoet had ons aangeboden ons mee te nemen naar binnen (hij betaalde natuurlijk ;) ). Hier hebben we op het Heineken veld lekker de hele dag tennis gekeken en biertjes gedronken, in de zon wederom. Op de weg naar huis was Nadal aan het spelen en liepen we door de hal naast het stadion waar hij speelde. Ze hadden net een game wissel en wij waren even zo stoer om te vragen of we 'niet heel even snel mochten kijken want we waren Nederlands en hele grote Nadal fans'. En omdat wij zo lief lachten mochten we even een paar sets kijken. Yay!

In Melbourne is een groot plein, Federation Square, waar een groot beeld hing waar iedere dag de tennis uitgezonden werd. Hier ben ik zo ongeveer elke dag beland, lekker genieten van het zonnetje en tennis kijken. Helaas wel wat warme kleren moeten kopen omdat het 's avonds aardig afkoelde. Ook was hier een jongen, Jack, die ik eerder in Surfers had ontmoet. Hier heb ik ook aardig wat tijd mee doorgebracht in Melbourne. Misschien een beetje te veel, ben nog steeds niet van hem af ;).

Omdat ik had besloten dat ik hier wel even wilde blijven ben ik opzoek gegaan naar werk. Snel had ik wat gevonden, wist eerst niet eens waar ik voor solliciteerde maar ze beloofde goed werk en goed geld. Niet geschoten, altijd mis. Het bleek een sales door knocking job (verkoop aan deur). Elke ochtend om 10.30 was er een uur / anderhalf uur durende training waar we onze sales pitch moesten oefenen. Het was voor solar panels. Great. Daar weet ik veel vanaf. Niet. Maar goed ik hoefde die krengen niet zelf te verkopen alleen mensen zo gek maken een afspraak te maken met een expert die ze het verder ging verkopen. Eerste dagen ging aardig goed maar later bleek dat ik het verschrikkelijk vond. Elke dag van 12/13 tot 19 de straat op mensen irriteren met mijn verhaal. Deuren in je gezicht dicht geslagen.. Heerlijk. Twee weken gedaan. Geld was ook niet geweldig dus ik vond het wel best. Heb nog twee weken housekeeping gedaan in een hostel, dus hier hoefde ik niet voor te betalen.

Ook Rachel besloot na haar avontuur in Azië even gezellig deze kant op te komen dus die heb ik hier ook nog een klein weekje gezien!

Een van de dingen die je gedaan moet hebben in Melbourne is de Great Ocean road. Een lange weg langs de kust van Australië. Super mooi. Jack en ik hadden een auto gehuurd en in een hostel een tent gevonden. Super mooie plekken om allemaal te stoppen en de weg zelf is ook al mooi om te rijden alleen. In twee dagen hebben we dit gedaan. De eerste avond aangekomen op een camping, stom grasveld. Kwam er een enorme windhoos aan die de hele nacht duurde. Geen oog dicht gedaan. De tent hield het niet meer en is in ons gezicht neergeploft. Die kon de prullenbak in. De volgende dag de rit afgemaakt en ook nog langs een plek gegaan waar je kangoeroes kunt aaien. Eindelijk!

Ook zijn we nog naar een festival gegaan. Met een grote groep van het hostel hebben we eerst wat gedronken en daarna die kant op gegaan. Een super mooie, zonnige dag en het festival was ook top! Avicii, afrojack, sigma... Alleen maar grote namen!

Omdat Jack z'n geld aardig opraakte en hij z'n tweede jaar visum wilde (kun je krijgen als je 88 dagen regionaal werk doet), besloten we een farm op te zoeken om hier lange dagen te werken en dus veel te kunnen verdienen. Dit bleek echter niet zo makkelijk. Rondom Melbourne is weinig en als je iets ziet, wil iedereen het. Uiteindelijk na 3 weken ongeveer elke dag zoeken hadden we eindelijk wat gevonden. De volgende dag konden we al terecht in Colac. Het was een aardappel farm. Het werk was dodelijk saai. Je staat op een ploegmachine idee achter een tractor en zo rij je het hele land af. De machine brengt alle aardappels naar boven op een rails en wij moeten de slechte aardappels en de modder wat soms meekomt er tussenuit halen. Dagen van 11 uur waren geen uitzondering. Gelukkig hoefde Jack nog maar 27 van de 88 dagen dus dit hebben we volgemaakt. Het werk was verschrikkelijk maar het geld maakte het waard.

Inmiddels zit ik in de trein naar Melbourne nu ik dit typ. Nog een uurtje te gaan. Om 9 uur 's ochtends komen we hier aan en rond 13 gaan we richting het vliegveld. Perth is de volgende bestemming. Hebben er zin in! Eindelijk weer wat nieuws!

Xx Lisa

  • 16 April 2015 - 06:16

    Zusje :

    Ook al wist ik dit allemaal al, Nice om weer wat te lezen lies!!
    Enjoy in Perth! Mis je wel :) kus

  • 16 April 2015 - 16:34

    Mama:

    Na precies 3 maanden eindelijk weer een blog. Leuk om weer te lezen. Ben benieuwd hoe Perth is. Geniet er maar van na al dat harde werken. Dikke kus

  • 17 April 2015 - 23:08

    Erna:

    Leuk weer, Lisa! Inderdaad eindelijk weer een blog. Foei, te lang terug, hè! ;) Wel weer ontzettend leuk te lezen. Veel plezier in Perth!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 8089

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 30 November -0001

Indonesië - Australië - ???

Landen bezocht: